jobot24.pl

jobot24.pl – praca, biznes, finanse

kolory w marketingu
Marketing

Kolory w marketingu – psychologia kolorów

Kolory odgrywają bardzo istotną rolę w codziennym życiu. Oddziałują one na emocje, wpływają na samopoczucie, dodają lub tłumią energię oraz wpływają na podejmowane decyzje.

Kolory w marketingu

Kolory w marketingu każdego podmiotu są niezwykle istotne. Wybór odpowiedniego logo danej filmy nie sprowadza się jedynie do projektu danej formy graficznej. Równie istotnym elementem jest dobór odpowiedniej barwy. Dzięki niej wzór będzie miał wzmocniony przekaz, a możliwość jego zapamiętania na pewno wzrośnie. Zaś w dłuższej perspektywie czasu przełoży się to na wymierne skutki i generowany zysk.

Kolory w marketingu, psychologia kolorów

Z racji tego że większość decyzji człowieka podejmowanych jest nieświadomie wybór koloru związanego z reklamą ma ogromne znaczenie. Pozwala to bowiem na dopasowanie barwy do określonego schematu myślowego. W ten oto sposób dany kolor może wpłynąć na konkretne uczucia i związane z nimi działania. Należy pamiętać również o tym, że kampania reklamowa danego produktu powinna uwzględniać preferencje konkretnej grupy docelowej. Dobrym tego przykładem jest wiek odbiorców. Klienci w podeszłym wieku skłaniają się przede wszystkim ku kolorom bardziej stonowanym i zachowawczym. Podczas gdy młodzi, aktywni zawodowo i bardzo dynamiczni ludzie chętniej wybierają barwy zdecydowane, odważne i intensywnie nasycone.

Kolor czerwony

Kolor czerwony przykuwa uwagę i silnie wpływa na emocje. Kojarzy się nieodzownie z zagrożeniem i niebezpieczeństwom a więc koniecznością podejmowania szybkich decyzji i działań. Z tego powodu wykorzystywany jest w krótkotrwałych akcjach promocyjnych.

Kolor żółty

Kolor żółty kojarzy się ze słońcem, wakacjami, urlopem oraz stanem relaksu i odprężenia. Z tego powodu zazwyczaj umieszczany jest chętnie w kampaniach reklamowych związanych z turystyką.

Kolor pomarańczowy

Kolor pomarańczowy kojarzy się z energią i witalnością. Wykorzystywany jest miedzy innymi w promocji napojów orzeźwiających.

Kolor zielony

Kolor zielony związany z naturą przywodzi na myśl produkty proekologiczne. Ma działanie uspakajające i relaksujące dlatego chętnie wykorzystywany jest również w branży medycznej.

Kolor niebieski

Kolor niebieski zazwyczaj wykorzystywany jest w promocji produktów związanych z wodą. Ta barwa ma na celu podkreślenie ich naturalnego i przyjaznego środowiska pochodzenia.

Kolor czarny

Kolor czarny stanowi synonim elegancji i wyjątkowości. Ta barwa zazwyczaj wybierana jest przed podmioty pragnące podkreślić swój prestiż, luksus oraz unikalność oferowanych przez nie produktów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *