Marketing e-mail w dzisiejszych czasach pełni bardzo ważną rolę, dlatego każdy powinien wiedzieć co to newsletter. Sztuką jest stworzenie dobrego i interesującego newslettera, który zainteresuje odbiorcę i sprawi, że będzie chciał skorzystać z produktu.
Czym jest newsletter?
Jest to wiadomość e-mail, którą stosuje się do budowania relacji i podtrzymywania stałej komunikacji z klientem. Najważniejszym zadaniem jest edukowanie klientów oraz dostarczanie szczegółowych informacji na temat oferty oraz promocji. Treść newslettera musi być odpowiednio przygotowana i dostosowana do określonej firmy. Ważny jest także cel, jaki chce się osiągnąć poprzez wysyłkę newslettera. Trzeba też mieć na uwadze, że wysyłanie zbyt wielu wiadomości do klientów nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ może tylko ich zniechęcić do oferty. Nazwa i szata graficzna powinny być minimalistyczne, żeby adresat mógł szybko i sprawnie zaznajomić się z przesłanymi informacjami. Proste zabiegi sprawią, że z upływem czasu interakcja z odbiorcami będzie coraz większa, a w końcu przełoży się to na bezpośrednią sprzedaż produktu. Skuteczność newslettera zależy od wielu czynników, ale szczególnie ważna jest treść oraz tytuł. Tytuł to pierwsze, co widzi klient, dlatego powinien być zachęcający oraz interesujący, żeby skupić uwagę przynajmniej na chwilę. Oczywiście nie zawsze to się uda, ponieważ w dzisiejszych czasach odbiorcy są z reguły bardzo wymagający i zwykłe oferty mało ich interesują.
Skuteczność newslettera
Oczywiście warto pamiętać, że dzięki dobrej reklamie można sprzedać wszystko, dlatego sprawny marketingowiec musi bardzo dobrze znać swój produkt. Do tego wszystkiego warto dodać jeszcze oprawę wizualną i dobór grupy docelowej. Ważne, żeby newsletter trafił do ludzi faktycznie zainteresowanych tematem, a nie przypadkowych osób z internetu. Wiele firm popełnia ten błąd, że skupia się na zbyt szerokiej grupie docelowej. Produkt musi być dopasowany do konkretnego grona, ponieważ tylko wtedy ma siłę przebicia. Należy pamiętać, żeby nie spamować skrzynki odbiorcy, ponieważ z pewnością przyniesie to efekt odwrotny do zamierzonego. Celem wiadomości może być przykładowo zwiększenie rozpoznawalności marki lub wzrost sprzedaży. Dobrym pomysłem jest jednak łączenie ze sobą kilku celów, dzięki czemu zwiększa się szansa na powodzenie takiej strategii. Przekaz musi być spójny i logiczny, dlatego niektórych informacji nie należy ze sobą zestawiać. Cele, które łączymy muszą być ze sobą związane i wynikać z określonej czynności. W innym wypadku klient w ogóle nie zareaguje na wiadomość.