Internet od dawna nie jest już miejscem jedynie rozrywkowym, lecz stanowi doskonałą przestrzeń do prowadzenia swojego biznesu. Jednym z najlepszych do tego typu działań portali jest bez wątpienia Facebook, którego liczba użytkowników jest zdecydowanie największa. Nic więc dziwnego, że to właśnie reklama na Facebooku jest tą, po którą sięgają początkujący przedsiębiorcy. Co warto o niej wiedzieć?
Od czego zacząć?
Jeśli chcemy się reklamować na Facebooku, trzeba przede wszystkim przejść kilka pierwszych kroków do tego celu. Po pierwsze trzeba założyć na Facebooku profil naszej firmy. Strona firmowa, czy też jak często obecnie się mówi fanpage, to miejsce, gdzie podane będą wszystkie podstawowe informacje na temat danego przedsiębiorstwa, a także prezentowana będzie aktywność w postaci upublicznianych postów.
Kolejnym bardzo ważnym zadaniem na drodze do reklamowania się na Facebooku, jest posiadanie menedżera firmy. Pozwoli to uruchomić na koncie narzędzie o nazwie kreator reklamy. Jakie są jego możliwości?
Co warto wiedzieć o kreatorze reklamy?
Uruchomienie kreatora reklamy na Facebooku jest niezwykle proste. W tym celu wystarczy tylko wybrać kontro filmowe, które się posiada, a następnie przejść do menedżera reklamy i kliknąć obecny tam przycisk utwórz.
Po wykonaniu tych działań przed użytkownikiem otwiera się potężne narzędzie reklamowe, które co ciekawe, może być wykorzystywane przez jedną, średnio zaawansowaną w tej dziedzinie osobę. Jakie są więc możliwości tego narzędzia?
W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na cele marketingowe, które mogą być wybrane przez użytkownika, tak, aby algorytmy Facebooka promował dane przedsiębiorstwo, a konkretnej mówiąc jego fanpage. Mowa tu jest o ukierunkowaniu na:
- zasięg strony, czyli pokazywanie postów możliwie jak największej grupie użytkowników,
- ruch na stronie, czyli wyświetlanie reklamy tym użytkowników, którzy chętnie klikają w odnośniki,
- rozpoznawalność marki, czyli pokazywanie reklamy tym użytkownikom, których preferencje konsumenckie dopasowane są bardziej do profilu firmy.
Oczywiście to nie wszystko, co oferują reklamy na Facebooku. Oprócz tego możliwe jest promowanie udostępnianych filmów na fanpage, czy też prowadzenie kampanii reklamowych poprzez rozsyłane wiadomości prywatne. Mało tego, możliwe jest również pozyskiwanie kontaktów w tym numerów telefonów i adresów mailowych do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane ofertą danej firmy, a następnie przesyłanie do nich ofert handlowych lub też prostych newsletterów.