jobot24.pl

jobot24.pl – praca, biznes, finanse

jak pozyskać klienta
Firma

Jak pozyskać klienta? Kilka praktycznych porad

Podczas tworzenia i rozwijania nowej firmy niezwykle trudnym etapem na który natrafia niemal każdy przedsiębiorca jest znalezienie klienta. I o ile w przypadku dużych firm dysponujących pokaźnym budżetem oraz sztabem marketingowców problem nie wydaje się istotny, to w przypadku małych podmiotów o bardzo ograniczonych środkach może to być nie lada wyzwanie.

Dobry produkt lub usługa

Bazą wyjściową do wszystkich działań marketingowych i ich zadowalającego efektu jest posiadanie przez podmiot dobrego produktu lub usługi. Znając i eksponując jego atuty można w szybszy sposób znaleźć potencjalnego kupca.

Aktywność

Niestety nawet mimo pełnego zalet produktu muszą być nieustannie podejmowane działania mające na celu rozpowszechnienie wiedzy na jego temat. Ponieważ sukcesem jest nie tylko znalezienie klienta, nawiązanie współpracy ale również jej długotrwałe utrzymywanie.

Jak pozyskać klienta? Sprawdzone sposoby

W oparciu o doświadczenie biznesowe funkcjonujących na rynku już od dłuższego czasu firm można wskazać kilka sprawdzonych sposobów na nawiązanie współpracy z klientem. Jest to między innymi: opracowanie planu jego pozyskania, pozycjonowanie strony internetowej czy aktywność w mediach społecznościowych i tradycyjnych.

Plan pozyskania klienta

Każdy produkt na rynku powinien mieć opisaną grupę docelową. Może być ona określona na podstawie płci, wieku, wykształcenia czy miejsca zamieszkania. W zależności od tego profilu klienta powinno się przygotować plan na jego pozyskanie. Inaczej bowiem będzie się odbywała promocja danego przedmiotu czy usługi wśród osób starszych, a zupełnie odmiennie w odniesieniu do ludzi młodych i aktywnych zawodowo.

Pozycjonowanie strony internetowej

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać jak użytecznym narzędziem codziennego użytku stał się internet. To w nim właśnie zamieszczane są przez producentów i oferentów informacje na temat ich produktów. Konkurencja jest bardzo duża a sukces marketingowy odnosi ten podmiot, który w tym tłumie sprzedających się wyróżni. Sposobem na to jest dobre pozycjonowanie strony internetowej, powodujące że dana strona pojawia się „wysoko” na liście wyników do danego hasła.

Media społecznościowe

Media społecznościowe to potężne narzędzie marketingowe. Umożliwia ono nie tylko wyszukiwanie potencjalnych klientów ale również kreowanie obrazu na temat własnej firmy. Niezwykle zatem ważne jest to aby prezentowane treści były wartościowe i wpływały na wzrost zaufania do danego podmiotu.

Media tradycyjne

Media społecznościowe i internet to domena głównie ludzi młodych. Natomiast w przypadku osób starszych w celach reklamowych lepiej sprawdzają się tradycyjne środki przekazu, takie jak na przykład codzienna lokalna czy ogólnopolska prasa czy telewizja.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *