jobot24.pl

jobot24.pl – praca, biznes, finanse

jak zostać influencerem
Firma

Odpowiadamy jak zostać influencerem

Influencerzy są specjalistami od budowania własnej marki. Regularnie tworzą treści, które są obserwowane przez bardzo dużą liczbę osób. Takie zasięgi można bardzo łatwo zmonetyzować, dzięki czemu jest to dobry sposób na zarabianie pieniędzy.

Jak wybić się w internecie?

Osoby, które zastanawiają się jak zostać influencerem, powinny najpierw zacząć od odpowiedzi na pytanie co lubią robić. Nie da się być dobrym w branży, której się nie lubi. Zaplecze musi być dopasowane zarówno do potrzeb oraz umiejętności osoby zaangażowanej. Dobrym pomysłem jest na początku rozpisanie na kartce papieru rzeczy, które są dla ciebie interesujące lub motywują do działania. Warto jednak pamiętać, że niektóre dziedziny są bardzo popularne, więc konkurencja w nich również jest duża. Dlatego trzeba być osobą elastyczną, która umie się zawsze dostosować do panujących trendów. Następnym krokiem jest ustalenie strategii. Trzeba opracować plan działania, który pozwoli zrealizować cele z poprzedniego kroku. Harmonogram powinien być zawarty przynajmniej na pół roku, a pierwszy kwartał najlepiej rozpisać szczegółowo, nawet tydzień po tygodniu. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że plan może się zmieniać, ale trzeba cały czas myśleć o głównym celu. Ludzi fascynują różne rzeczy, a ich zainteresowania ciągle się zmieniają, dlatego trzeba być na bieżąco i systematycznie sprawdzać aktualne informacje. Tylko w ten sposób można dotrzeć do młodszej widowni, która nie ma co ukrywać, że stanowi zdecydowaną większość odbiorców.

Kanały komunikacji

Warto również przemyśleć jakich kanałów komunikacji będziesz używał oraz jakich metod użyjesz do promowania. Portale społecznościowe dają twórcom ogromne możliwości, dlatego trzeba z nich korzystać. Influencerzy, którzy dotarli na sam szczyt doskonale o tym wiedzą i przekazują swoją wiedzę innym. Bardzo ważną częścią strategii jest wybór kanału komunikacji. Najlepiej wybrać maksymalnie trzy kanały, ponieważ umożliwia to spójną i sprawną komunikację. Zbyt duża liczba kont sprawi, że publiczność będzie rozproszona i nie będzie tak naprawdę wiadomo, który profil jest główny. Dotyczy to również osób, które samodzielnie zarządzają wszystkimi treściami. Żeby obsługiwać na dobrym poziomie kilka kont jednocześnie potrzebny jest wyspecjalizowany zespół, który niestety kosztuje. Początkujących twórców z pewnością nie stać jeszcze na takie wydatki. Wybór kanału zależy też od rodzaju tworzonych treści. Jeżeli będą to nagrania to najlepszym wyborem będzie YouTube, natomiast jeżeli robisz zdjęcia to skup się na Instagramie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *