Co daje obecność firmy na targach? Wiele firm w pewnym momencie swojej działalności staje przed dylematem, czy ich obecność na tematycznej imprezie targowej ma sens, zwłaszcza, jeśli nigdy na takowej nie byli ze swoim przedstawicielstwem w postaci stoiska. Wiadomo, iż taka decyzja zawsze wiąże się z kosztami, większymi, bądź mniejszymi, zależnie od wielkości i rodzaju stoiska. To tych kosztów firmy boją się najbardziej. Jednak wydatek taki traktować należy jako inwestycję w dalszą działalność, niż koszt, który nigdy się nie zwróci. Choć w pierwszym momencie własne stoisko lub stoiska wystawowe mogą się wydawać nie dochodowe, to tak naprawdę, dopiero po pewnym czasie widać efekty obecności na imprezie targowej.
Najważniejsze jest pierwsze wrażenie
Każdy producent stoisk targowych powie Państwu, iż zewnętrzny wizerunek firmy na Targach jest jednym z najważniejszych aspektów udanej imprezy. Jest takie powiedzenie, iż „nie da się zrobić drugiego pierwszego wrażenia”, a pierwsze wrażenie jest często tym najważniejszym jeśli chcemy pozyskać nowych klientów. Tak więc wszystkie stoiska wystawowe, które reprezentować będą daną firmę, powinny już na samym wstępie zachęcać do siebie, do zatrzymania się przy nim i dokładniejszego sprawdzenia oferty, którą sobą ono reprezentuje.
Zabieganie o klienta
Działalność każdego przedsiębiorstwa, bez względu na jego wielkość i zasięg, to ciągłe staranie się o klienta, a jeśli już ten klient zostanie zdobyty, wówczas są to starania o jego utrzymanie. Również producent stoisk targowych swoją ofertą musi zabiegać o nowych klientów i zachęcać do powrotów klientów wcześniej już obsłużonych.
Uczestnictwo danej firmy w Targach jest jedną z form starania się o klienta właśnie, jest pośrednim wychodzeniem do niego ze szczegółową ofertą. Istotą całego tego przedsięwzięcia jest takie przedstawienie tego co mamy do zaoferowania, aby na tle konkurencji wypaść najlepiej. Zadanie to, w większości spada na prezencję stoiska wystawowego oraz jakość jego obsługi.
Obsługa duszą stoiska
Dość istotną kwestią rzadko poruszaną, jest obsługa stoiska targowego, która zostaje oddelegowana spośród pracowników danej firmy. To ta osoba lub osoby, będą bezpośrednio reprezentować interesy danego przedsiębiorstwa, jakie cechy powinna więc posiada osoba obsługująco stoisko wystawowe na Targach:
– wiedza i kompetencje – to chyba najważniejsze czynniki, dana osoba po prostu musi doskonale znać pełną ofertę firmy przedstawianą podczas wydarzenia targowego, aby bez problemu mogła rozmawiać z potencjalnymi klientami. Jeśli nasze stoisko przewiduje możliwość podpisywania umów i kontraktów na miejscu, powinna być to również osoba uprawniona do podpisywania i wypełniania odpowiednich dokumentów;
– miła aparycja i kulturalne zachowanie – obsługa stoiska powinna zachęcać do podejścia i zainteresowania się ofertą, nie zaś odstręczać i zniechęcać do rozmowy; bywa, że przy niektórych konwersacjach potrzebna jest też cierpliwość. Schludny wygląd jest też kwestią dość istotną. Wystawiające się np. firmy odzieżowe, powinny „ubrać” reprezentantów w odzież własnej produkcji, podobnie firmy zajmujące się biżuterią – obsługa stoiska powinna mieć na sobie coś z prezentowanej kolekcji i takie rozwiązania można zastosować do wielu branż. Pozwala to na zaprezentowanie danej oferty bezpośrednio na „żywym człowieku”, nie zaś na wyidealizowanej modelce.
Każde rozwiązanie uatrakcyjniające ofertę przedstawianą na danym stoisku targowym jest zawsze mile widziane przez potencjalnych klientów. Zwraca uwagę i udowadnia, że firmie zależy i nie spoczywa na laurach odcinając kupony od przeszłych sukcesów.